Hoe iederéén thuis meer kan bewegen

Wil je graag wat gezonder leven? Daar hoef je zelfs niet voor buiten te komen! Als je thuis al meer beweegt, zal je ook meer zin krijgen om buiten ook te sporten. Wij geven je de beste tips zodat jij jezelf thuis fitter en gezonder maakt. 

© Pixabay.com

Sport at home!

Om te sporten hoef je eigenlijk helemaal niet je woning uit te gaan. Er zijn een tal van sporten die je vanuit het gemak van je huis kan doen. Touwtjespringen bijvoorbeeld. Het lijkt simpel, maar is eigenlijk heel vermoeiend en vraagt veel doorzettingsvermogen. Door enkele minuten per dag te springen zal je al gauw doorhebben dat de calorieën er vlot afbranden. 

Verder kan je er ook voor kiezen om fitnessmateriaal te kopen en van een ruimte in je huis een home gym te maken. Hier kan je dan al je favoriete oefeningen doen. 

Vaak geven mensen het excuus dat ze thuis het materiaal niet hebben om te sporten. Enkele sporten waar je geen materiaal voor nodig hebt: traplopen, dansen, pilates en oefeningen zoals squats en planken… Geen excuses meer om thuis niet te sporten!

Klusjes doen

Indien je nog meer wilt doen om te bewegen dan enkel sporten, dan kan je ook enkele klusjes overnemen van je gezinsleden. Er zit namelijk meer beweging in enkele klusjes dan je denkt! Zo kan je bijvoorbeeld de boodschappen doen. Als jouw supermarkt in de buurt is, ga dan te voet. In de winkel zelf is het bukken en hoog reiken naar producten ook goed voor je flexibiliteit. Nadien wandel je met je zakken naast je, in een rechte houding naar huis. Ook klusjes zoals in de tuin werken, het huis poetsen en je kamer opruimen zijn allemaal vormen van gezonde beweging. Als je geen fan bent van klusjes en meer van plezier houdt, is seks en sextoys ook een goede manier zijn om meer beweging te krijgen. In de volgende alinea vertellen we je er meer over.

© Pixabay.com

Sexy time

Inderdaad, seks hebben is zeker en vast ook een goede activiteit om wat meer te bewegen. Zo verliezen mannen tijdens een vrijpartij van 25 minuten rond de 100 calorieën, terwijl dit bij vrouwen slechts 69 calorieën zijn. Hoe actiever de seks, hoe meer calorieën je zal verliezen. Misschien moet je eens nieuwe dingen proberen zoals seks met sextoys zoals een strapon bijvoorbeeld? Seks is niet enkel goed voor de lijn, het heeft ook veel andere gezondheidsvoordelen. Zo is het goed tegen hart- en vaatziekten, versterkt het je immuunsysteem en verlaagt het je cholesterol. Meer seks hebben is dus de boodschap!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.